Regulamin Sklepu Internetowego
Fabryka Zabawek
I. Definicje.
Na potrzeby Regulaminu Sklepu Internetowego Fabryka Zabawek (dalej jako: Regulamin), przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, w tym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
- Konto Klienta – zbiór zasobów i ustawień w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, prowadzony dla Klienta, udostępniany Klientowi przez Usługodawcę po dokonaniu rejestracji, za pomocą którego Klient może korzystać z określonych funkcjonalności Serwisu.
- Newsletter – wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach, promocjach lub Produktach związanych ze Sklepem Internetowym Fabryka Zabawek.
- Treść Cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. - Serwis lub Sklep Internetowy Fabryka Zabawek – strona internetowa działająca pod adresem www.fabryka-zabawek.pl i jej rozszerzeniami.
- Sprzedawca, Usługodawca lub Nadawca Newslettera – Jakub Porzeziński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Fabryka Zabawek Jakub Porzeziński, al. Aleja Stanów Zjednoczonych, nr 32, lok. 313, 04 – 036 Warszawa, NIP: 1133038491, REGON: 389629021, adres poczty elektronicznej: jp@fabryka-zabawek.pl, numer telefonu: +48 883 930 333.
- Usługi Elektroniczne – wszelkie usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu.
- Użytkownik – osoba fizyczna, która korzysta z Serwisu jako Klient lub z upoważnienia Klienta.
II. Zasady świadczenia Usług Elektronicznych.
§ 1. Postanowienia wstępne.
- Nadawca Newslettera za pośrednictwem Serwisu świadczy Usługi Elektroniczne oraz udostępnia Treści Cyfrowe. Klient może pobrać Treści Cyfrowe wskazane na stronach Serwisu. Serwis nie służy do zawierania Umów pomiędzy Klientami. Regulamin określa
zasady i warunki korzystania z Serwisu oraz prawa i obowiązki Nadawcy Newslettera i Klientów. - Nadawca Newslettera, oprócz udostępniania Treści Cyfrowych, prowadzi Sklep Internetowy Fabryka Zabawek. Sprzedaż produktów dostępnych w Sklepie Internetowym Fabryka Zabawek jest przedmiotem odrębnej umowy między Sprzedawcą a Klientem.
Postanowienia części II Regulaminu nie znajdują zastosowania do umowy sprzedaży zawieranej między Sprzedawcą a Klientem. - Nadawca Newslettera wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem, przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: kontakt@fabryka-zabawek.pl. Ten sam punkt kontaktowy może
być wykorzystany przez Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Nadawcą Newslettera. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim. - Zapisując się do Newslettera i pobierając udostępnione przez Nadawcę Newslettera Treści
Cyfrowe, Klient powinien być świadomy, że:- Treści Cyfrowe mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny.
- Treści Cyfrowe nie mogą być wykorzystywane do podejmowania jakichkolwiek decyzji biznesowych.
- Klient korzysta z Treści Cyfrowych na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność.
- Nadawca Newslettera nie udziela żadnych gwarancji i nie składa żadnych zapewnień, że korzystanie z Treści Cyfrowych przyniesie jakiekolwiek korzyści.
- Nadawca Newslettera nie gwarantuje, że korzystanie z Treści Cyfrowych spełni subiektywne oczekiwania dotyczące Treści Cyfrowej, które może żywić Klient w związku z Serwisem.
§ 2. Usługi Elektroniczne dotyczące Serwisu
-
- przeglądania publicznie dostępnej zawartości Serwisu,
- korzystania z Treści Cyfrowych udostępnianych odpłatnie lub nieodpłatnie,
- zapisu do Newslettera,
- utworzenie Konta Klienta.Usługodawca świadczy na rzecz Klienta Usługi Elektroniczne związane z korzystaniem z Serwisu polegające na zapewnieniu Klientowi możliwości:
- Usługi Elektroniczne są świadczone na rzecz Klienta nieodpłatnie.
- Do korzystania z Usług Elektronicznych jest konieczne posiadanie sprawnego technicznie sprzętu komputerowego lub urządzenia mobilnego, z aktualnym oprogramowaniem, dostępu do Internetu, systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej z włączoną obsługą
plików cookies i posiadanie aktywnego adresu e-mail. - W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazu danych w związku z korzystaniem z Serwisu, Nadawca Newslettera podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych,
w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione. - Nadawca Newslettera podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania Serwisu. Klient powinien poinformować Nadawcę Newslettera o nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Serwisu.
- Serwis stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Nadawcę Newslettera, dlatego Nadawca Newslettera może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które mają na celu rozwój Serwisu oraz świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
- W ramach rozwoju Serwisu Nadawca Newslettera może dodawać nowe funkcje oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcje w ramach Serwisu, wprowadzić Serwis na inny rodzaj urządzeń.
§ 3. Zawartość Serwisu.
- Publicznie dostępna zawartość Serwisu zawiera treści takie, jak treści tekstowe i graficzne, audio i audiowizualne.
- Przeglądanie publicznie udostępnionej zawartości Serwisu jest możliwe anonimowo, bez podawania danych osobowych.
- Zawartość Serwisu oraz Newslettera podlega ochronie prawa autorskiego, zgodnie z ustawą
o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
§ 4. Newsletter.
- Nadawca Newslettera może zapewniać możliwość otrzymania Treści Cyfrowych, w zamian za zapis do Newslettera.
- Zapis do Newslettera wymaga wypełnienia i przesłania formularza dostępnego w Serwisie, o ile formularz ten zostanie udostępniony przez Nadawcę Newslettera.
- Zapis do Newslettera wymaga podania danych osobowych niezbędnych w tym celu.
- Jeżeli Klient zapisuje się do Newslettera, żeby otrzymać Treści Cyfrowe, zapis do Newslettera prowadzi jednocześnie do zawarcia umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych. Klient nie płaci Ceny za dostarczenie Treści Cyfrowych. Formą zapłaty za dostarczenie
Treści Cyfrowych jest w tym przypadku zapis do Newslettera. - Z chwilą zapisu do Newslettera, Klient zawiera z Nadawcą Newslettera nieodpłatnie umowę o dostarczenie Treści Cyfrowych. Po zawarciu umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych w sposób opisany powyżej, Klient otrzyma na podany adres e-mail wiadomość z instrukcją pobrania lub uzyskania dostępu do Treści Cyfrowych opłaconych zapisem do Newslettera.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera, bez utraty możliwości korzystania z dostarczonych uprzednio Treści Cyfrowych.
- Nadawca Newslettera może wypowiedzieć Klientowi umowę lub odmówić mu dalszego prawa do korzystania z usługi Newsletter, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości treści, w przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu.
- Nadawca Newslettera może zakończyć świadczenie usługi Newslettera w każdym czasie. W takim przypadku Klient zostanie powiadomiony o zakończeniu świadczenia usługi najpóźniej na miesiąc przed zakończeniem świadczenia usługi, z zastrzeżeniem ust. 9.
- W przypadku utraty zdolności prawnej przez Nadawcę Newslettera i braku ustanowienia sukcesora przedsiębiorstwa, świadczenie usługi Newslettera zostanie zakończone ze skutkiem natychmiastowym. W takiej sytuacji baza danych osobowych zostanie trwale zlikwidowana
§ 5. Odpowiedzialność za zgodność Treści Cyfrowych z Umową.
- Informacje zawarte w Treściach Cyfrowych mogą ulec dezaktualizacji z przyczyn niezależnych od Nadawcy Newslettera. Nadawca Newslettera dokłada starań, aby na bieżąco korygować Treści Cyfrowe, ale nie daje gwarancji, że będą one aktualne w każdym momencie od chwili otrzymania.
- Nadawca Newslettera informuje Klienta, że korzystanie z Treści Cyfrowych na użytek własny, następuje wyłącznie na ryzyko Klienta. Nadawca Newslettera nie odpowiada za następstwa korzystania z Treści Cyfrowych.
- Nadawca Newslettera nie ponosi odpowiedzialności za ewentualny brak możliwości dostępu do Usług Elektronicznych i Treści Cyfrowych, wynikający np. z ograniczeń technicznych sprzętu Klienta.
- Nadawca Newslettera może w ramach przesyłanych Newsletterów publikować bannery i linki do stron internetowych. Korzystając z takiego bannera lub linku, Klient przechodzi na stronę należącą do Nadawcy Newslettera lub innego właściciela. Nadawca Newslettera
informuje, że strony internetowe, do których odnośniki znajdują się w Newsletterze, mogły nie zostać przez niego przygotowane. W takim przypadku Nadawca Newslettera nie ponosi żadnej odpowiedzialności za informacje, opinie i materiały zawarte na takich stronach lub stronach z nimi połączonych.
§ 6. Konto Klienta.
- Klient może utworzyć Konto Klienta w Serwisie. Utworzenie Konta Klienta wymaga podania niezbędnych danych w formularzu udostępnionym w Serwisie. Konto jest przypisane o jednego Klienta oraz jest dostępne po każdorazowym zalogowaniu się Klienta,
za pomocą ustalonego identyfikatora, którym jest adres e-mail podany przy rejestracji oraz hasło. - Założenie Konta Klienta jest nieodpłatne. Klient nie może zostać obciążony żadnymi opłatami i kosztami w związku z założeniem Konta Klienta.
- Konto Klienta umożliwia przeglądanie historii zamówień danego klienta, modyfikowanie danych osobowych i adresowych, śledzenie statusu zamówień oraz korzystanie z innych dodatkowych funkcji, o ile zostaną udostępnione przez Usługodawcę.
- Klient jest zobowiązany do zachowania w poufności danych dostępowych do Konta Klienta, tj. loginu i hasła oraz ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie działania podejmowane za pośrednictwem swojego Konta Klienta. Klient jest zobowiązany
niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o każdym nieautoryzowanym użyciu Konta Klienta na adres e-mail: kontakt@fabryka-zabawek.pl. - Konto Klienta może być utworzone wyłącznie przez osobę, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, tj. nie została ubezwłasnowolniona częściowo, ani całkowicie oraz ma ukończone 18 lat.
- Klient może utworzyć Konto Klienta, jeżeli posiada:
- Aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),
- Urządzenie z dostępem do sieci Internet,
- Aktualną wersję przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript i plików cookies.
- Rejestracja w Serwisie odbywa się poprzez wypełnienie elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie internetowej Serwisu, podanie wymaganych danych
osobowych i kontaktowych, wskazanych w treści powyższego formularza, akceptację treści niniejszego Regulaminu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru (tzw.
checkboxa) oraz kliknięcie przycisku finalizującego rejestrację. - Po prawidłowym dokonaniu rejestracji, Usługodawca niezwłocznie przesyła wiadomość
potwierdzającą założenie Konta Klienta na adres e-mail podany przy jego rejestracji. Z chwilą otrzymania potwierdzenia założenia Konta Klienta dochodzi do zawarcia umowy. Założenie i prowadzenie Konta Klienta jest odrębną, nieodpłatną umową o świadczenie
usług drogą elektroniczną, zawartą na czas określony, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. - Założenie Konta Klienta jest w pełni dobrowolne. Klient może usunąć Konto Klienta w każdym czasie, bez żadnego uzasadnienia, za pomocą odpowiedniej funkcji dostępnej w panelu Konta Klienta. Klient może również zgłosić żądanie usunięcia konta do
Usługodawcy, na adres e-mail: kontakt@fabryka-zabawek.pl. Umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym w dniu usunięcia Konta Klienta lub w dniu otrzymania od Klienta przez Usługodawcę żądania jego usunięcia. - Usługodawca jest uprawniony do usunięcia Konta Klienta, jeżeli stwierdzi naruszenie przez Klienta niniejszego Regulaminu, albo jeżeli zaprzestanie świadczenia Usług Elektronicznych lub prowadzenia Serwisu. O usunięciu Konta Klienta na podstawie niniejszego postanowienia Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej, który został podany przy zakładaniu Konta Klienta.
- Informacje dotyczące korzystania z prawa do odstąpienia od umowy o prowadzenie Konta Klienta, przez Klienta będącego Konsumentem, zostały zawarte w Załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu, natomiast wzór odstąpienia od umowy został zawarty w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niebyłą. Rozwiązanie umowy w sposób opisany w ust. 9 powyżej, ma skutek na przyszłość, od dnia rozwiązania umowy, a nie działa wstecz.
§ 7. Tryb wnoszenia reklamacji.
- Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi Newsletter nie są realizowane przez Nadawcę Newslettera lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Reklamacja usług Newsletter powinna zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej w celu przesłania odpowiedzi na reklamację;
- temat reklamacji: „Dotyczy Newslettera o nazwie (podać nazwę odpowiedniej usługi)”
- okres, którego reklamacja dotyczy;
- okoliczności uzasadniające reklamację;
- podpis Klienta – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- Jeżeli reklamacja nie spełnia warunków formalnych, o których wyżej mowa, Nadawca Newslettera wzywa Klienta do jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni wraz z pouczeniem, iż w przypadku braku uzupełnienia w oznaczonym terminie reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania. O skorzystaniu z prawa do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania Nadawca Newslettera poinformuje niezwłocznie Klienta składającego reklamację.
- Jeżeli:
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej w Regulaminie, załącznikach, dodatkach lub materiałach pomocy dostępnych w Serwisie, przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownego dokumentu,
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie reklamacyjne danego Klienta, odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownej korespondencji,
- reklamacja pochodzi od osoby trzeciej, która nie posiada stosownego upoważnienia lub pełnomocnictwa, odpowiedź na reklamację informuje o braku odpowiedniego umocowania,
- reklamacja skierowana do Nadawcy Newslettera dotyczy usług świadczonych przez podmioty trzecie, treść reklamacji zostanie przekazana niezwłocznie właściwemu podmiotowi trzeciemu, które jest odpowiedzialny za realizację reklamacji.
- Nadawca Newslettera rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Odpowiedzi na reklamację udziela się na trwałym nośniku w szczególności w formie, w jakiej reklamacja została złożona, tj.: pisemnie na adres reklamującego lub drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej.
- Konsument posiada możliwość ze skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe postanowienia mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Nadawcy Newslettera do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Nadawcy Newslettera o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Nadawcę Newslettera na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy
w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany. - Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w
przepisach prawa lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów. - Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego
w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Użytkownikiem, a Usługodawcą.
III. Informacje o warunkach sprzedaży towarów Konsumentom.
§ 1. Postanowienia wstępne.
- Postanowienia części III Regulaminu nie mają zastosowania do Klientów, którzy nie posiadają statusu Konsumenta, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej. Klienci, do których nie mają zastosowania postanowienia części III Regulaminu, składają reklamacje zgodnie z procedurą opisaną w części IV Regulaminu.
- Postanowienia części III Regulaminu stosuje się do Klientów, którzy posiadają status Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, tylko w takim zakresie, w jakim do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).
- Dane identyfikujące Usługodawcę/Sprzedawcę są następujące:
- Jakub Porzeziński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Fabryka Zabawek
Jakub Porzeziński, NIP: 11330384911. - Adres prowadzenia działalności: al. Aleja Stanów Zjednoczonych, nr 32, lok. 313, 04
– 036 Warszawa. - Dane kontaktowe:
1) Nr. telefonu: +48 883 930 333
2) Adres e-mail: jp@fabryka-zabawek.pl
- Jakub Porzeziński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Fabryka Zabawek
§ 2. Sposób i termin spełnienia świadczenia.
- Sprzedawca zobowiązuje się do wysyłki towaru w terminie do 3 dni roboczych od dnia wykonania przez Konsumenta obowiązku zapłaty, tj. o dnia zaksięgowania całkowitej ceny towaru wraz z kosztami dodatkowymi, określonymi w treści zamówienia, na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku opóźnienia w wysyłce towaru, Konsument może uzyskać informacje o przyczynach opóźnienia oraz planowanym terminie wysyłki kontaktując się ze Sprzedawcą za pośrednictwem danych kontaktowych, wskazanych w § 1 powyżej.
- Zasady skorzystania przez Konsumenta z prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru oraz jego skutki zostały szczegółowo opisane w Załączniku nr 1 do Regulaminu. Konsument, który chce skorzystać z tego prawa, może złożyć oświadczenie na formularzu, który stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu. W przypadku skutecznego skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru, zgodnie z obowiązującymi przepisami, umowę uznaje się za niezawartą.
§ 3. Wyjątki od prawa odstąpienia.
- Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru, zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796) nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu to umów:
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; - w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca/Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Usługodawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Usługodawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy i otrzymanie zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa
odstąpienia od umowy, na papierze lub za zgodą konsumenta na innym trwałym nośniku, - o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Usługodawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
§ 4. Odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność towaru z umową.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność towaru z umową, na zasadach określonych w przepisach obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub
wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. - Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 3
powyżej, lub
2) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 5 powyżej,
lub
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował
doprowadzić towar do zgodności z umową, lub
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo
odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych
w ust. 1 powyżej,
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta. - Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny, chyba że nie uznaje roszczenia Konsumenta za zasadne. W takiej sytuacji Konsument może dochodzić swoich praw przed sądem powszechnym albo skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania sporu.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, chyba że nie uznaje roszczenia Konsumenta za zasadne. W takiej sytuacji Konsument może dochodzić swoich praw przed sądem powszechnym albo skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania sporu.
- W przypadku uznania roszczenia o zwrot ceny za zasadne, Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 5. Procedura rozpatrywania reklamacji składanych przez Konsumentów
- Reklamacja towaru powinna zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej w celu przesłania odpowiedzi na reklamację;
- temat reklamacji: „Dotyczy zamówienia o numerze (podać numer zamówienia)” albo
„Dotyczy zamówienia towaru (podać nazwę towaru/jego opis), - datę ujawnienia się niezgodności towaru z umową;
- okoliczności uzasadniające reklamację;
- podpis Konsumenta – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- Jeżeli reklamacja nie spełnia warunków formalnych, o których wyżej mowa, Sprzedawca wzywa Konsumenta do jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni wraz z pouczeniem, iż w przypadku braku uzupełnienia w oznaczonym terminie reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania. O skorzystaniu z prawa do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania Sprzedawca poinformuje niezwłocznie Konsumenta składającego reklamację.
- Jeżeli:
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej w Regulaminie, załącznikach, dodatkach lub materiałach pomocy dostępnych w Serwisie, odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownego dokumentu,
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie reklamacyjne danego Konsumenta, odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownej korespondencji,
- reklamacja pochodzi od osoby trzeciej, która nie posiada stosownego upoważnienia lub pełnomocnictwa, odpowiedź na reklamację informuje o braku odpowiedniego umocowania,
- Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Odpowiedzi na reklamację udziela się na trwałym nośniku w szczególności w formie, w jakiej reklamacja została złożona, tj.: pisemnie na adres reklamującego lub drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej.
§ 6. Informacja o możliwości skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczenia
- Konsument posiada możliwość ze skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe postanowienia mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcy na papierze lub
innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany. - Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w
zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
(Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego
w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Użytkownikiem, a
Usługodawcą.
IV. Procedura składania reklamacji w przypadku niezgodności towaru z umową.1
- W przypadku niezgodności towaru z umową, Klient może złożyć reklamację. Reklamacja towaru powinna zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej w celu przesłania odpowiedzi na reklamację;
- temat reklamacji: „Dotyczy zamówienia o numerze (podać numer zamówienia)” albo
„Dotyczy zamówienia towaru (podać nazwę towaru/jego opis), - datę ujawnienia się niezgodności towaru z umową;
- okoliczności uzasadniające reklamację;
- podpis Klienta – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- Reklamacje należy składać na adres lub adres e-mail podane w części III § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Jeżeli reklamacja nie spełnia warunków formalnych, o których wyżej mowa, Sprzedawca wzywa Klienta do jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 3 dni wraz z pouczeniem, iż w przypadku braku uzupełnienia w oznaczonym terminie reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania. O skorzystaniu z prawa do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania Sprzedawca poinformuje niezwłocznie Klienta składającego reklamację.
- Jeżeli:
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej w Regulaminie, załącznikach, dodatkach lub materiałach pomocy dostępnych w Serwisie, odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownego dokumentu,
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie reklamacyjne danego Klienta, odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownej korespondencji,
- reklamacja pochodzi od osoby trzeciej, która nie posiada stosownego upoważnienia lub pełnomocnictwa, odpowiedź na reklamację informuje o braku odpowiedniego umocowania,
- Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Odpowiedzi na reklamację udziela się według wyboru Sprzedawcy, tj. pisemnie na adres reklamującego lub drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej.
1 Część IV Regulaminu nie dotyczy Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta. Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta składają reklamacje zgodnie z częścią III Regulaminu, z uwagi na odmienną sytuację prawną tych podmiotów, ukształtowaną przez przepisy Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).
V. Postanowienia końcowe.
§ 1. Zmiany i okres obowiązywania.
- 1. Regulamin obowiązuje od dnia 21.11.2025 r. W przypadku zmiany stanu faktycznego związanego w szczególności z zakresem przetwarzania danych lub funkcjonowania strony lub stanu prawnego, niniejszy dokument może ulec zmianie.
- O zmianie dokumentu Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej, o ile jest subskrybentem Newslettera lub posiadaczem Konta Klienta.
- Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu zostaną udostępnione na stronie internetowej www.fabryka-zabawek.pl.
- Zasady przetwarzania danych osobowych i plików cookies w związku z funkcjonowaniem Serwisu i świadczeniem usługi Newslettera zostały określone w odrębnym dokumencie, tj. w Polityce prywatności i plików cookies Sklepu Internetowego Fabryka Zabawek.
